Dzakub
Administrator
![Administrator Administrator](http://img822.imageshack.us/img822/4851/adm117.png)
Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:07, 04 Mar 2012 Temat postu: Podstawowe informacje dla nowicjuszy (i nie tylko) |
|
|
Kilka podstawowych informacji dla nowicjuszy jak i dla poczytania dla już bardziej zaawansowanych.
Drift - technika jazdy pojazdem w kontrolowanym poślizgu oraz nazwa sportu samochodowego. (Wikipedia)
Trike (bike?) - pojazd na trzech kołach, w tym sporcie z tyłu dwa koła, z przodu jedno.
Kontrowanie - skręcenie osi skrętnej w kierunku przeciwnym do zakrętu.
Poślizg kontrolowany pojazdem o napędzie mechanicznym (tu: silnik), inicjuje się na kilka sposobów, najczęściej używane to: Żabka (z ang. Fein Drift), Za pomocą hamulca ręcznego, Power over , Lift Off Drift.
W drifcie trajką nie możemy wykorzystać w/w technik, kluczem do driftu "naszym" pojazdem są tylne koła. To dzięki ich specjalnej budowie możemy w dość prosty sposób zainicjować poślizg. Część zewnętrzną kół stanowi najczęściej rura PCV(może to być również aluminiowa tuba, ważne żeby była to powierzchnia śliska i nie dająca się łatwo zedrzeć), w środku której znajduje się łożyskowane koło pompowane,lub też nie + ewentualne dodatkowe wypełnienie w celu wzmocnienia.
Inicjowanie driftu
Drift musimy zainicjować za pomocą własnego ciała. Należy zarzucić tyłem pojazdu, aby wprowadzić go w poślizg. W tym samym momencie należy skontrować przednie koło. Podczas poślizgu kąt wychylenia tylnej osi względem osi jezdni, kontrolujemy za pomocą balansu ciała i skrętu kierownicą.
Trasy
Wybór trasy to również ważny aspekt jazdy.
Przede wszystkim nawierzchnia musi być w jak najlepszym stanie. Na drodze nie może być dziur ( czy to dużych, czy małych), ponieważ wystarczy że koło wpadnie w dziurę i wywrotka gotowa.
Droga musi być również nachylona, aby nasz pojazd mógł się rozpędzić do odpowiedniej prędkości. Prędkość jazdy jest zależna od naszego stopnia doświadczenia i pojazdu (im większa tym tym bardziej wytrzymały i dokładnie zrobiony pojazd).
Na pewno dobrze, jeśli droga jest kręta, a przynajmniej jest kilka zakrętów, które można pokonać bokiem. Oczywiście, na prostej też można zainicjować drift, ale to już nie jest to samo.
I najważniejsze, kwestia bezpieczeństwa, trasa musi być mało uczęszczana przez samochody, ponieważ trike jest mały i słabo go widać.
Bezpieczeństwo
Zawsze należy mieć na głowie kask. Nawet jeśli trasę znamy na pamięć i "wiemy" że nic nam nie grozi. Żaden przejazd nie jest taki sam i nigdy nie wiadomo co się wydarzy.
Do tego dobrze mieć ochraniacze na łokcie, kolana i rękawiczki, ponieważ są to miejsca najbardziej narażone na urazy podczas wywrotki.
A uwierzcie mi że nawet szlif po asfalcie przy 20 - 30km/h jest bardzo bolesny. Asfalt działa jak papier ścierny, a wystraczy kilka metrów szlifu bez ochraniaczy, żeby móc obejrzeć własne mięśnie, a nawet kości.
Jak na razie to tyle. Z czasem postaram się uzupełniać informacje.
Bezpiecznej jazdy!
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..."
Tekst mojego autorstwa, kopiowanie bez zgody autora jest zabronione!
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Dzakub dnia Nie 21:46, 04 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|